Reklama kosztuje. Reklama w gazecie czy telewizji kosztuje jeszcze więcej. Co zatem zrobić, aby pojawić się w mediach, nie wydając więcej niż koszt 2 kaw w CoffeHeaven?

Pokaże Ci 6 rzeczy, o których musisz wiedzieć.

1. Dziennikarze przyjmują informacje prasowe i są w stanie zapanować nad nawałem pracy w godzinach 10-13 czyli wtedy, kiedy Ameryka jeszcze śpi. Chcesz się z nimi skontaktować? Już wiesz, kiedy.

2. Często jesteśmy zakochani w swoich biznesach. Sam fakt, że uruchomiliśmy jakiś brand jest podniecający. Niestety tylko dla nas. Ludzi to nie obchodzi. Taka jest prawda.
Ale gdybyś przygotował badania nt. rynku, w którym działasz. Albo poradnik. Coś, co ciebie by zaciekawiło. Bierzesz gazetę do ręki i czytasz tylko to, co ciekawe. Zrób by twoje informacje były ciekawe. Ma to być wartość dla dziennikarza i dla czytelników.

3. Mail, telefon są dobre na pierwszy kontakt. Ale wyciągnij dziennikarza na kawę. Wtedy dużo łatwiej jest przekazać emocje. Pokazać, dlaczego ten temat jest ciekawy. Nie zabieraj dziennikarzy na drogie kolacje – poczują się niezręcznie. Po prostu idźcie do Starbucksa lub CoffeHeaven.

4. Jeżeli z jakiś powodów nie możesz nawiązać kontaktu między 10, a 13 to masz jeszcze niedziele. W ten dzień nic się nie dzieje, a dziennikarze muszą publikować informacje. Jest dużo większa szansa, że zaciekawisz ich wtedy, gdy będzie im brakowało dobrych tematów.

5. Nie na pałę. Znajdziesz 1000 maili do dziennikarzy, ale co z tego? Wszyscy cię zignorują. Wybierz 2-3 dziennikarzy, do których chcesz dotrzeć w ciągu kilku tygodni i działaj. Gdy osiągniesz cel możesz wybrać kolejnych. Nie traktuj ich hurtowo i bezosobowo. Poczytaj ich artykuły. Nawiąż do któregoś z nich podczas spotkania. Pokaż, że się nimi interesujesz. Nie lubisz chyba ulotek na ulicy. Osoba je wręczająca nie jest tobą osobiście zainteresowana. Zależy jej tylko na wręczeniu ulotki. Nie bądź ulotkarz, szanuj dziennikarzy.

6. Tym punktem nie rozkochasz mediów, ale pomożesz sobie. Pewnie żaden portal internetowy nie podlinkuje twoje oferty na stronie www. Przygotuj odpowiedni i ciekawy (rozszerzający zagadnienie omówione z dziennikarzem) filmik i wrzuć go na YouTube. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile obejrzeń może ci wygenerować artykuł na głównej stronie gazeta.pl. To dodatkowa szansa.