Czyli o tym czy warto grać ceną produktu lub usługi. Zawsze znajdzie się ktoś kto zrobi to taniej, a za rok czy dwa zmieni się twoja sytuacja życiowa. Może pojawi się żona, dziecko i licytacja o każdego klienta zacznie męczyć. Poczujesz potrzebę pewnych pieniędzy i co wtedy? Dalej będziesz starał się konkurować ze studentami? Ciężko będzie. Nie przyzwyczajaj ludzi, że jesteś tani. Taka etykieta czasami zostaje na kilka lat.

Nie trzeba obniżać ceny by klienci walili do Ciebie drzwiami i oknami.
Dużo lepiej być atrakcyjnym dla klienta ponieważ masz świetną jakość produktu czy usługi i 5-cio gwiazdkowy system obsługi klienta.

Wole wydać te 10 czy 20% więcej jak wiem, że spotkam się ze zrozumieniem moich potrzeb. Zanim powiem czego potrzebuje to już będzie stał koło mnie doświadczony Pan, w ręku trzymając to czego potrzebuje. A gdy będę chciał porozmawiać, powiedzieć o swoich odczuciach to zostanę wysłuchany, a moje słowa będą dla firmy ważne.

Czyli myśl o klientach, staraj się nie być sprzedawcą, a raczej doradcą. Zaprzyjaźnij się z nimi i staraj się sprawić by czuli, że zależy Ci na ich zadowoleniu.

Kilka przykładów:

  • Ktoś zamawia 3 frazy na pozycjonowanie to zrób czwartą (prostą) za darmo. Wiesz jakie wrażenie na nim zrobisz?
  • Wystawiasz fakturę co miesiąc? Podeślij ciekawy artykuł albo link do wystąpienia jakiegoś eksperta na konferencji. Ciebie to nic nie kosztuje, a klient czuje się ważny. Bo tak jest, myślisz o nim – chcesz mu pomóc, choć nie musisz.
  • Ktoś zamówił audyt SEO? Dorzuć darmowy raport o wyszukiwarkach SEO.
  • Zrobiłeś komuś stronę jakiś czas temu? Zrób optymalizację za free.

A Wy jakie macie doświadczenia w tej dziedzinie? Jak traktujecie klientów i jak to się sprawdza?

  • Marek

    Wymiana ponad 200 maili ( 6 miesięcy ) w większości krótkie odpowiedzi na proste pytania, 1-2 zdania, z klientem który był nowy w branży i nie miał zbyt szczegółowej wiedzy przyniósł mi dodatkowych 5 klientów z jego polecenia. Koszt produktu kilkaset PLN.

    Przykład drugi , odrzucenie karty kredytowej od klienta który już kilka razy korzystał z usług, w „najmniejszym pakiecie” i darmowa aktywacja usługi na miesiąc z mojej strony. Sprawiła że systematycznie przenosi wygasające usługi u konkurencji do mnie.

    Podobnie w wypadku zwrotki „Jestem na wakacjach” i darmowemu odnowieniu pakietu na kolejny miesiąc, klient zadowolony, gorąco poleca usługi online i wśród znajomych.

  • To tylko potwierdza że diabeł tkwi w szczegółach. Klienci lubią takie niespodziewane zwroty akcji przy współpracy :).

  • Każdy lubi się czuć ważnym i wyjątkowym. Pokazując klientowi, że Ci na nim zależy z pewnością masz szanse na przywiązanie z jego strony ;] proste

    • Jakub Cyran

      Zgadza się. W momencie gdy tniesz ceny za usługi masz więcej klientów za takie same pieniądze. Kiedy jednak jesteś droższy to masz więcej czasu na każdego klienta.

  • Pingback: 5 konkretnych rad jak zdobywać klientów. | Jakub Cyran - przedsiębiorca, marketer, SEM manager()

  • Jest 2012 rok, na rynku jest coraz ciężej. I niestety ta cena odgrywa coraz większe znaczenie :/
    Jak długo da się jeszcze wytrzymać stawiając na jakość?
    Mam takie wrażenie, że robi się duża przepaść pomiędzy produktami/usługami. Albo bardzo wysoka jakość, albo bardzo niska cena. Nic pomiędzy.