Reklama RTB

Czym jest reklama w modelu RTB? Za każdym razem, gdy użytkownikowi jakiejś strony ma się wyświetlić reklama to zostajesz jako reklamodawca zapytany czy chcesz mu ją wyświetlić i ile jesteś w stanie za to zapłacić. Co więcej dostajesz informację o tym kim jest ten użytkownik. Na przykład, że był w twoim sklepie, ale po chwili wyszedł lub obejrzał kilka produktów, ale nic więcej. Albo dodał do koszyka przynajmniej jeden produkt, ale nie dokończył transakcji. Obliczasz ile jesteś w stanie zapłacić za reklamę dla tego użytkownika.

Jeżeli dałeś najwięcej to wygrywasz. Płacisz tyle co zaoferowała osoba na drugim miejscu + 1 grosz i wyświetlasz reklamę.

W ten sposób nie trzeba kupować tysięcy odsłon. Kupujesz tylko te, które trafią bezpośrednio do osób mocno zainteresowanych twoim produktem.

Reklama RTB (Real-time Bidding) w połączeniu z remarketingiem daje niesamowite efekty. W porównaniu do remarketingu, w Google AdWords kliki są nawet 30% tańsze. A dopiero RTB w Polsce raczkuje i jest dostępne tylko dla największych graczy.